در طول چند سال گذشته تعداد زیادی از پسوند های جدید دامنه در بازار رایج شده است. بسیاری از این نوع پسوندها کلمات کلیدی است که معمولا در [تنها کاربران انجمن می توانند لینک و عکس ها را مشاهده کنند تنها در 10 ثانیه ثبت نام کنید . ] ی سطح بالا مانند .com یا .de یافت می شود. به عنوان یک نمونه از این روند، “cloud” است که به لطف محبوبیت چند سال گذشته و اهمیت رو به رشد رایانش ابری و خدمات مبتنی بر ابر است.
از آنجایی که ابر به طور فزاینده ای در زندگی امروزه ی ما تعبیه شده است جالب است که ببینیم چطور پسوند دامنه .cloud می تواند مزایای زیادی برای شرکت های فعال در زمینه فضای ابری داشته باشد. با اینکه راه اندازی .cloud چندین ماه پیش صورت گرفته است ولی بازار دامنه را با بیش از ۵۵۰۰۰ دامنه ثبت شده در بیش از ۱۳۰ کشور جهان در اختیار گرفته است.

چیزهایی که راجع به .cloud می خواهید بدانید.
برای بسیاری از مشاوران و کارشناسان در این زمینه، دامنه .cloud یک فرصت بزرگ برای به دست آوردن یک دامنه ی جذاب فراهم می کند که باعث افزایش ارتباط با صفحات ([تنها کاربران انجمن می توانند لینک و عکس ها را مشاهده کنند تنها در 10 ثانیه ثبت نام کنید . ]) مشخص شما می شود و باعث می شود بر تخصص خود مانور دهید. قرار دادن دامنه .cloud تان در بیزینس کارت شما می تواند نشان دهد شما در سطح بالایی در این زمینه فعالیت می کنید. هم چنین می تواند شروع یک گفتگوی بزرگ در کنفرانس بعدی که شما حضور دارید باشد. وبلاگ نویسی ([تنها کاربران انجمن می توانند لینک و عکس ها را مشاهده کنند تنها در 10 ثانیه ثبت نام کنید . ]) و به اشتراک گذاری نظر و یا تخصص یک راه عالی برای معرفی و ترویج نام تجاری شماست.

تولد در .cloud
برای بسیاری از کمپانی ها، در دسترس بودن [تنها کاربران انجمن می توانند لینک و عکس ها را مشاهده کنند تنها در 10 ثانیه ثبت نام کنید . ] با پسوند .cloud یک فرصت مناسب برای به نمایش گذاشتن یک محصول جدید و یا نام تجاری جدید است تا بخوبی بتوانند شما را در مسیر صحیح هدایت کنند.

ورودی زیبا به عرصه ی ابر
حتی برای کسانی که در حال حاضر یک پروژه جدید یا تغییر علامت تجاری ندارند، نمونه های خوبی در مورد چگونگی شروع با پسوند های جدید مانند .cloud وجود دارد.
هم چنین می تواند برای استفاده یک دامنه منحصر به فرد به عنوان یک call-to-action،برای یک کمپین تبلیغاتی، خیلی موثر باشد. به خصوص وقتی بحث تبلیغات آنلاین به میان می آید. به خاطر آوردن یک نام دامنه منحصر به فرد و اختصاصی خیلی ساده تر است و تایپ کردن آن برای کاربرانی که آن را در آگهی ها و بیلبوردها می بینند راحت تر است. بعد از آن شما می توانید به سادگی آن را به صفحه ی موجودی که مربوط به وب سایت شماست هدایت کنید.
این شبیه کوتاه کردن URL است اما ظریف تر و به یاد ماندنی تر در نام تجاری شما و به طور کامل تحت نظر شماست.


منبع: وبلاگ پویاسازان